THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Κυριακή, 5 Απριλίου 2009

ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΑΦΟΔΕΥΜΕΝΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ

Η σωστή σκέψη έρχεται μέσα από την ελεύθερη, την «καθαρή» σκέψη, που δεν περιορίζεται από έμφυτες δογματικές απόψεις και κόμπλεξ. Η κριτική ικανότητα δίχως τα προαναφερθέντα εμπόδια αποτελεί ανθρώπινη αρετή, μέσα από την οποία μπορούμε να φτάσουμε όσο πιο κοντά γίνεται στην αντικειμενικότητα.

Ελλείψει των παραπάνω προϋποθέσεων και επομένως της αρετής αυτής, ερχόμαστε αντιμέτωποι με το φαινόμενο των αφοδεύμενων εγκεφάλων, όπως θέλησα να το ονομάσω. Καθένας από μας είναι επηρεασμένος από κοινωνικές αντιλήψεις, κατά ένα ποσοστό, δίχως την θέληση αλλά και τη συγκατάθεση του. Οι προϋπάρχοντες αντιλήψεις και πεποιθήσεις, καταλαμβάνοντας μέρη της συνείδησης μας, επιφέρουν διάφορες αρνητικές συνέπειες, όπως είναι ο έμμεσος τις περισσότερες φορές ρατσισμός κάθε κατηγορίας προς τους άλλους, η δημιουργία αισθημάτων ανωτερότητας ή κατωτερότητας που συμβάλουν στη έλευση των επιδεικτικών τάσεων , της διχόνοιας, της αντιπαλότητας αλλά και του καθωσπρεπισμού και συντηρητισμού. Επιπλέον, μέσω του κομπλεξισμού που διατηρείται σε τέτοιες περιπτώσεις, ζημιώνεται η προσωπικότητα του ατόμου με προφανείς συνέπειες την αμάθεια και την ημιμάθεια, δεδομένης της ανυπαρξίας ανοιχτών οριζόντων. Ένα παράδειγμα είναι οι δεισιδαιμονίες που δυστυχώς περνάν από γενιά σε γενιά, διατηρούνται ακόμα και σήμερα, και αποτελούν ένδειξη της ισχύς επηρεασμού αυτού. Επομένως, η δημιουργία αρκετών κλειστόμυαλων, δογματικών και μονόπλευρων ατόμων θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη με τα τωρινά δεδομένα, με την τωρινή κατάσταση του κοινωνικού περίγυρου, και όπως είναι απολύτως λογικό, λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας, όπου ο αυριανός πολίτης είναι αθώος και συμπερασματικά ευάλωτος.

Με αλλά λόγια, στην παιδική μας ηλικία, δάσκαλοι, γονείς, φίλοι και Μ.Μ.Ε μας αφοδεύουν τον εγκέφαλο, εσκεμμένα και μη. Μεγαλώνοντας, το άτομο αποκτά ευθύνες και κριτική ικανότητα, όμως τα προβλήματα αυτά, πολλές φορές χωρίς να το συνειδητοποιεί, παραμένουν, εμποδίζουν την λογική σκέψη και αλλοιώνουν τη συμπεριφορά του προς τους άλλους (καθιστώντας τη προβληματική), αλλά και την ικανότητα του στο να αφομοιώνει τα πράγματα. Οτιδήποτε ξεπερνά το όριο αυτών που « του έχουν μάθει», απορρίπτεται.

Αποτελεί χρέος όλων μας να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο αυτό. Γιατί είμαστε όλοι ρατσιστές (ακόμα κι αν δε το καταλαβαίνουμε), είμαστε όλοι προκατειλημμένοι, εγωιστές και κομπλεξικοί, αφού άθελα μας ο εγκέφαλος μας θα υποστεί αφόδευση, λόγω των λαθών προηγούμενων γενεών, λαθών που πρέπει να σταματήσουν να υπάρχουν και να δημιουργούν προβλήματα, αντιλήψεων που πρέπει να αποβάλλουμε από τους εγκεφάλους μας, πριν συνεχιστεί το «τροπάριο», πριν «μολυνθεί» και η επόμενη γενιά.

Βέβαια, τέτοια φαινόμενα δε θα πάψουν ποτέ να υπάρχουν, είναι όμως δυνατή η μείωση τους στο ελάχιστο. Ο προκείμενος στόχος μπορεί να επιτευχθεί μέσω της έρευνας, της ενημέρωσης, και της πνευματικής καλλιέργειας της γενιάς μας. Η πρόληψη και η συνέχιση του έργου είναι εφικτή με την βοήθεια της παιδείας, του σημαντικότερου όπλου όλων των κοινωνιών. Ας βγάλουμε με επιμονή και καλή θέληση τα σκατά από τα κεφάλια μας λοιπόν, ας αλληλοβοηθηθούμε, ώστε να επωφεληθούμε και εμείς αλλά και οι απόγονοι μας.